Skip to main content Skip to search

Administraties

bedrijfsadministratie
Actuele stand van zaken

BEDRIJFSADMINISTRATIE

Maatwerk administraties, altijd inzichtelijk en actueel! Als ondernemer weet u één ding zeker: er zal ook een administratie moeten worden gevoerd. Dat lijkt een vervelende bijkomstigheid, maar eigenlijk is het heel nuttig. Als ondernemer wilt u toch graag weten wat het resultaat is van alle inspanningen?

 

Administratie bedrijf Optumaal helpt u bij het inrichten en voeren hiervan. Geen ondernemer is hetzelfde en datzelfde geldt daardoor ook voor de inrichting van de administratie. En hoe wilt u dit bijhouden? Wilt u de administraties zelf voeren, waarbij Optumaal over uw schouder meekijkt, wilt u het in een online boekhoudprogramma voeren en/of geeft u het voeren van de financiële administratie liever volledig uit handen aan ons als uw administratiekantoor? Samen met u gaan we op zoek naar de beste oplossing.

ACTUELE STAND VAN ZAKEN

Als u Optumaal als administratie bedrijf inschakelt, wordt u periodiek op de hoogte gehouden over de resultaten. Als bijvoorbeeld de kwartaalaangifte omzetbelasting is gedaan, informeert Optumaal u daarbij ook over de actuele stand van zaken door het meesturen van de tussentijdse cijfers.

 

Het is erg belangrijk dat administraties actueel zijn. Op die manier kan er eventueel worden bijgestuurd en tijdig actie worden ondernomen. Bijvoorbeeld richting de Belastingdienst door het vragen om een voorlopige aanslag inkomstenbelasting of juist om een vermindering daarvan, maar ook voor het bijsturen op omzet of kosten. Dit is de basis voor de jaarrekening. Als dit goed en consequent is bijgehouden, kan de administratie door Optumaal op een efficiënte wijze worden verwerkt tot een gedegen jaarrekening. Wij staan voor u klaar als uw persoonlijke boekhouder.

Sparren over uw Administratie? We bellen u graag terug!

Ik wil het graag hebben over:

Beste bezoeker,

Op 15 maart heeft onze overheid aanvullende maatregelen aangekondigd in verband met het coronavirus. Het is een uitzonderlijke situatie met maatschappelijk zeer ingrijpende maatregelen. Wij zullen de gegeven adviezen volgen. Concreet hanteren wij daarom - in ieder geval tot 6 april 2020 - de volgende uitgangspunten.

Geen fysieke afspraken
We zullen geen fysieke afspraken meer plannen en alle reeds geplande afspraken afzeggen of uitstellen tot een later moment. Voor de afspraken inzake aangiftewerkzaamheden betekent dit dat wij onze cliënten zullen vragen de gegevens voor de aangifte dit jaar in onze brievenbus te deponeren. Wij zullen dit jaar de aangiften verzorgen zonder een fysieke afspraak. Dat is minder persoonlijk, maar het is niet anders in deze onwerkelijke tijd. Het opschuiven van deze werkzaamheden is niet wenselijk.

Bezetting kantoor/thuiswerken
Ingaande 16 maart zullen wij zoveel mogelijk thuiswerken. Daarnaast hebben wij een rooster opgesteld, zodat er tijdens kantooruren in ieder geval altijd één persoon op kantoor aanwezig is. Het biedt cliënten de mogelijkheid om stukken achter te laten in de hal, indien deze niet in de brievenbus passen.

Tot slot
Dit protocol is onze poging in de gegeven situatie het juiste te doen, verantwoording te nemen en wij vertrouwen daarbij op een ieders begrip.

Waar nodig sterkte voor een ieder en een hartelijke groet,

Het team van optUmaal